Verzending
• Worden er verzendkosten in rekening gebracht?
Voor bestellingen binnen Nederland en België worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
• Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Uw bestelling wordt in professioneel verpakkingsmateriaal verzonden, zodat het product tijdens de zending voldoende beschermd is. Bestellingen binnen Nederland en België worden verzonden met PostNL.
• Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Bekijk hiervoor het afleverschema.
• Is het mogelijk om een product af te halen?
Dat is mogelijk. Wij zijn op werkdagen geopend van 11.00 tot 19.00 uur. Onze adresgegevens vindt u op de contactpagina. Bezoek uitsluitend op afspraak! U kunt bij ons enkel contant afrekenen of betalen doormiddel van een Tikkie.
Betaling
• Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
- Nederland:
Bestelling uit Nederland kunnen afgerekend worden via iDEAL, Vooruitbetaling per bank, PayPal, Credit Card of Klarna Achter betalen. Voor PayPal en Credit Card wordt er een percentage van het orderbedrag in rekening gebracht conform onze kostprijs. Voor Klarna Achteraf betalen wordt een vast tarief van € 1,95 aangerekend.
- België:
Bestellingen uit België kunnen afgerekend worden via Bancontact, Vooruitbetaling per bank, PayPal, Credit Cardof Klarna Achter betalen. Voor PayPal en Credit Card wordt er een percentage van het orderbedrag in rekening gebracht conform onze kostprijs. Voor Klarna Achteraf betalen wordt een vast tarief van € 1,95 aangerekend.
• Er ging iets mis met de iDEAL transactie. Wat nu?
Mits u een account heeft aangemaakt, kunt u kiezen voor 'Opnieuw bestellen'. Wanneer u geen account hebt aangemaakt kunt u gerust uw bestelling opnieuw plaatsen. Niet betaalde orders nemen wij niet in behandeling.
• Ik heb wel betaald maar geen orderbevestiging ontvangen
Neem contact met ons op om vertraging te voorkomen. Mogelijk is er iets misgegaan met de betalingstransactie en indien wij hier in kennis van gesteld worden kunnen wij de orderbevesting alsnog handmatig doorzetten en de order zonder vertraging verwerken.
• Kan ik achteraf betalen?
Dit is mogelijk via Klarna Achteraf betalen. De kosten hiervoor bedragen € 1,95.
• Is het mogelijk om op rekening te bestellen?
Dit is alleen mogelijk voor vaste zakelijke klanten / dealers. Scholen en (semi-)overheidinstellingen kunnen direct op rekening geleverd krijgen. Neem hiervoor contact met ons op.
• Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?
Belgische rekeninghouders verzoeken wij het orderbedrag over te maken naar onze rekening NL96KNAB0256603626 ten name van Harware City o.v.v. het ordernummer. Klanten met een andere (Europese) rekening kunnen het orderbedrag over maken naar IBAN: NL56ABNA0472465406 ten name van Hardware City o.v.v. het ordernummer.
Webwinkel
• Hoe kan ik het juiste product vinden?
Er zijn meerdere zoekmethodes. U kunt bovenaan de pagina in de rode balk bij 'Uw laptop' het merk, serie en type van uw laptop selecteren. Alle compatible producten worden dan weergegeven. Indien u een partnummer van het benodigde product heeft, kunt u deze ook invoeren links van onze logo in het zoekveld. Ook is het mogelijk om in het zoekveld het model van uw laptop of tablet in te voeren.
• Is het product (echt) in voorraad?
Wij proberen alle producten op onze website in voorraad te houden. Producten die uitverkocht zijn kunnen niet via onze webshop besteld worden. Zolang een product bestelbaar is, kunt u er dus vanuit gaan dat het product in voorraad is. Wij zijn een Nederlands bedrijf en leveren uitsluitend vanuit onze eigen voorraad en nimmer doormiddel van dropshipment vanuit het buitenland. Wanneer u een product wilt bestellen welke niet in voorraad is, kunt u contact met ons opnemen.
• Hoe plaats ik een bestelling?
Wanneer u het juiste product hebt gevonden, klikt u op "In winkelwagen". U krijgt dan de keuze om verder te winkel of af te rekenen. Wanneer u wenst af te rekenen, kiest u voor 'Ga door naar afrekenen'. U kunt dan kiezen voor 'Eenmalige aankoop' of 'Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer'. Wanneer u voor de laatste optie kiest, wordt er een account aangemaakt. Met een account hoeft u bij een volgende bestelling niet opnieuw uw naam en adresgevens in te voeren.
• Het gezochte product staat niet op de website.
Neem in dat geval contact met ons op. Wij beschikken over een ruim bestand van leveranciers, waardoor wij vrijwel elk gewenst laptop onderdeel tegen een lage prijs en een korte levertermijn kunnen aanbieden.
• Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen op onze website zijn inclusief 21% BTW. Bij elke bestelling wordt een BTW factuur meegeleverd.
Garantie & Retour
• Hoe lang zit er garantie op mijn product?
De garantietermijn staat bij elk product vermeldt. Deze termijn wordt ook op de factuur vermeldt, welke standaard bij alle bestellingen gevoegd worden.
• Is een aankoop bindend?
- Particulieren:
Wanneer u als particulier een aankoop bij ons doet, hebt u het recht om de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst en zonder opgaaf van redenen te ontbinden. Houdt er wel rekening mee dat de verzendkosten voor het retourzenden van het product voor uw eigen rekening komen. Daarnaast geschiedt retourzending ook op eigen risico (denk aan verkeerde adressering, pakket kwijt, etc.). Bewaar een Track & Trace code totdat u daadwerkelijk een omruiling of terugbetaling hebt ontvangen. Het retourformulier dat u hier kunt downloaden, dient u bij te voegen bij uw zending. Retourzendingen zonder retourformulier kunnen niet in behandeling worden genomen. Wanneer de afkoelingsperiode van tien werkdagen is verstreken, kunt u helaas geen beroep meer doen op het herroepingsrecht.
- Bedrijven:
Wanneer u als bedrijf een aankoop doet, is deze aankoop bindend. Bedrijven zijn geen consument, waardoor zij geen beroep kunnen doen op het Consumentenrecht cq. het herroepingsrecht. U kunt als bedrijf enkel een product omruilen voor een ander product, u kunt het retourformulier hier downloaden. Houdt er rekening mee dat u enkel binnen een termijn van 14 dagen een product kunt omruilen. Uitzondering hierop zijn vaste zakelijke klanten en dealers. Deze kunnen een aankoop wel ontbinden, mits binnen 14 dagen geretourneerd en het niet een speciaal besteld product betreft.
• Hoe kan ik aanspraak maken op de garantie?
Wanneer een product onverhoopt defect raakt binnen de gestelde garantietermijn, dan kunt u hier het retourformulier downloaden en meesturen met de retourzending.
• Kan ik een product omruilen voor een ander product?
Binnen veertien dagen na aanschaf kunt u een besteld product omruilen voor een ander product. Download hier het formulier en vul deze volledig in en stuur het met de zending mee voor de juiste afhandeling.
Als u uw product terugbetaald wilt hebben, kan het maximaal 14 dagen duren voordat u het aankoopbedrag weer op uw rekening heeft.
Download hier uw retourformulier
U kunt uw retourzending sturen naar:
HardwareCity.nl
Venusweg 3
8938 BC Leeuwarden
Bedrijven
• Kunnen wij als (computer) bedrijf korting krijgen?
U kunt als bedrijf een dealeraccount krijgen als u tenminste een keer een bestelling op onze website hebt geplaatst. Gelieve bij uw eerste bestelling de optie 'Maak een account aan voor uw volgende bezoek' aan te vinken bij het voltooien van uw bestelling. Neem contact op alvorens u uw tweede bestelling wenst te plaatsen. Wij zullen uw account dan omzetten naar een dealeraccount. Met een dealeraccount kunt u korting op onderdelen en reparaties krijgen oplopend van 10 tot 40%.
• Kan een besteld product geretourneerd worden?
Bedrijven vallen niet onder het Consumentenrecht. Er is daarom geen sprake van het herroepingsrecht cq. retourrecht. Als u als bedrijf een aankoop bij ons doet, is de aankoop dus bindend. U hebt echter wel de mogelijkheid om een product om te ruilen binnen een termijn van veertien dagen na ontvangst van de bestelling.
• Kan er als bedrijf op rekening besteld worden?
U kunt als bedrijf bij ons op rekening bestellen als u tenminste één keer eerder een bestelling op onze website hebt geplaatst. Op verzoek kunnen wij uw account omzetten naar een dealeraccount. U krijgt dan automatisch de betalingsmethode 'Op rekening' aan uw account toegevoegd. Scholen en (semi-)overheidsinstellingen kunnen direct op rekening geleverd krijgen. Neem hiervoor contact met ons op.
• Is BTW vrije levering mogelijk voor EU bedrijven?
Buitenlandse bedrijven binnen de EU kunnen BTW vrij geleverd krijgen. Wij verzoeken u om uw bestelling per mail op te geven. Geef het gewenste artikelnummer (SKU). gewenste aantallen, productopties (bijvoorbeeld met of zonder netsnoer), factuuradres (en leveringadres indien afwijkend) en uw BTW nummer door. Wij zullen u een BTW vrije factuur per mail sturen, welke u kunt betalen via iDEAL, Bancontact of via handmatige bankoverschrijving.
Terug naar begin















